Saturday, 2024-05-18, 5:42 AM Welcome Vizitator

m|hai

Site menu
Our poll
Rate my site
Total of answers: 167
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum RO » Counter-Strike » ...::: Tutoriale :::... » Tutorial Valve hammer editor
Tutorial Valve hammer editor
HereticDate: Sunday, 2007-11-11, 7:11 AM | Message # 1
Godfather
Grup: 5.Sytem Operator
Nr mesaje: 417
Status: Offline
Valve hammer editor

Hammer este un program cu ajutorul caruia POTI crea harti de counter-strike. suna promitator dar mai intai trebuie sa invatam acest program .
Mai intai avem nevoie de:
1) hammer valve editor ( link)
2) cs_expert-tom ( link )

acum ca avem programele, instalati hammer valve editor iar ©cs_expert-tom il dezarhivati. Fisierul cs_expert-tom793b.fgd impreuna cu folderul sprites , vor fi copiate direct in C:\program files\hammer ( am dat exemplu .. copiati-le in folderul unde ati instalat hammer-ul)
Va rog inainte de toate , sa configurati hammer astfel:

Citat:
TUTORIAL CONFIGURARE VALVE HAMMER EDITOR(by RedFighter)

PENTRU INCEPUT PORNIM VALVE HAMMER EDITOR SI SELECTAM TOOLS -> OPTIONS DUPA CARE VOM CONFIGURA PROGRAMUL ASTFEL:

la general ->

la 2D views ->

la 3D views ->

la textures ->

la game configurations ->

ATENTIE !! folderul "RMF DIRECTORY" sa NU fie acelasi cu "place compiled maps" de la "build programs

la Build Programs ->

ATENTIE !! folderul "placed compiled maps" sa NU fie acelasi cu folderul "RMF directory" de la "GAme configuration"
Acum, dupa aceasta configurare, sa va prezint pe scurt elementele din “tool Box” de la hammer :

1) Selection tool (unealta de selectare) : Cu ajutorul acestei “unelte” poti selecta "brushes" si "enitiys" prezente pe harta. Un obiect selectat apare cu culoarea rosie
2) Zoom tool ( unealta de marire) : Cu ajutorul aceste unelte poti mari/miscora imaginea. puteti face acelasi lucru “invartind de scrolul mouse-ului”
3) Camera tool : cu ajutorul acestei unelte, putem privi de jur imprejur sin e putem “deplasa” pe harta in constructie
4) Entity tool : cu ajutorul acestei unele puteti crea entitati [(jucatori (terro/counter), light(becuri pentru a avea lumina pe harta .. ) armoury entity (grenade, arme) ].
5) Brush tool : Cu aceasta imagini practic construiesti harta . cu aceasta unealta poti construe : podea, pereti, tavan, cer, cutii, poduri, scari)
6) Texture app. Tool ; cu aceasta unealta aplicam texturi obiectelor
7) Sa nu fie confundata cu "Texture App". Aceasta va aplica texturile obiectului selecatat curent.
8) Apply DECALS tools. Cu ajutorul acestei unelte aplici “texturi” pe un obiect deja existent , fara a crea unu. Spre exemplu pe un perete puteti aplica texturi de geam
9) Clipping tool. Cu aceasta unealta impartiti, taiati bucati din pereti. este greu de utilizat dar cam asta face
10) NU este importanta
11) Idem 10)

Acum sa incepem crearea hartilor.

Dati FILE -> new

Mai inati dati un click pe “brush tool” dupa care desenati un patrat , de preferinta in casuta TOP (x/y). va arata cam asa:

Aceasta este baza.
Acum sa "desenam” peretii:

Dupa ce am desenat peretii, vom desena “tavanul” (cerul) :

Acum inchidem harta , aplicand un perete NOU , pentru a forma “un cub”

Cu ajutorul uneltei “camera”, intram in acel cub si incepem sa modelam harta. adica sa ii aplicam texturi :

Arata oribil, nu? Haide sa facem sa NU mai arate asa. mai intai cu “selection tool” facem click pe unul din pereti, dupa care apasam SHIFT+A pentru a aplica texturi. Facem click pe browse si alegem de acolo textura. EU am ales podeaua.asa ca voi cauta “floor”

Acum dam dublu-click pe textura aleasa si apoi APPLY.si iata rezultatul:
http://img135.imageshack.us/img135/767/08is9.jpg

Dupa aceasta opretaie, facem acelasi lucru si la pereti, dupa care trecem la “cer”
Pentru a avea cer cu nori , vom aplica la “tavan” (peretele de sus), textura “ sky ”. si va arata cam asa:

Acum vom aplica “entitati”
Incepem cu oamenii, dupa care vom aplica becuri si armura:
Selectam unealta “ENTITY” si merge “top(x\y) si da-m un click, urmat de enter. Dar sa avem grija si in partea SIDE sa fie deasupra podelei cu putin.:
Ar trebui sa arate cam asa, daca ati facut setarile de la inceput la fel ca si mine:

Acum mai creem o entitate in coltul opus, dupa care, cu selection tool facem click pe cel de al2-lea om si apasam ALT+ENTER si selectam info_player_deathmatch , pentru a il transforma in terrorist

Acum ca avem oameni, aplicam si niste becuri pentru a avea lumina. cum facem? Foarte simplu:
Cu unealta entity creem entitati, dupa care apasand ALT+ENTER le vom selecta clasa: “light”

Aplicam cateva becuri, in functie de dimensiuni.. acestea trebuiesc sa fie asezate la semiinaltime : undeva la 3 sferturi din distanta dintre podea si cer :

Acum aplicam si armura, dupa care terminam “prima noastra harta”
Armura la fel se aplica, cu entity tool, insa aceasta trebuie plasata undeva FOARTE APROAPE DE PODEA, DEASUPRA PUTIN si la clasa (dupa ce apasam ALT+ENTER) selectam armoury_entity. :
la count = numarul de gloante
la item = arma dorita (numele)

Arata cam asa harta noastra pana acuma :

Pentru a putea juca pe harta , adica sa o transformam in .bsp, dati file -> RUN
Acum selectati TOTUL normal si dati OK

Cand va apare asa , inseamna ca este gata compilarea :

Acum copiati harta din folderul cum numele TERMINATE ( in configurarea mea) in cstrike/maps si porniti jocul.
Lucruri mai complexe:

Quote
CUM creem o scara?

Scara:
Multe harti folosesc scarile pentru a te “catara” pe pereti, pe cladiri. Cum sunt facute aceste?! Foarte simplu.
Mai intai creem un block cu unealta “brush”. Acestuia ii vom aplica textura “ladder”, dupa care apasam ctrl+t si ii selectam func_illusinary iar la “Render mode selectam Solid.

Acuma vom creea “motorul” scarii , adica ceea ce ne permite san e cataram pe scara. Cum facem asta?! Simplu .
Mai intai creem un alt block de aceleasi dimensiuni cu cel al scarii, pe care il lipim de scara. Acestui block ii aplicam textura originala AAATRIGGERR (cea roz cu semnul half life). Dupa aceea selectam acest block si apasam cstrl+t si selectam func_ladder.
NU uitam ca acest block, trebuie aplicat pe fat ape care se va urca pe scara , adica in fata scarii, lipit de ea.

"Cum taiem un perete ?!"
Este cel mai complex procedeu din hammer editor, dar merita s ail invatati. Mai intai creem un block, cu unealta brush, aplicam o textura la alegere, si incepem.
Selectam peretele iar cu unealta Clipping incepem sa taiem peretele astfel:
-> daca vrem sa il taiem, dam un singur click pe clipping tool si incepem taierea
-> daca vrem sa facem un “vizor” prin perete, gen fereastra, dam 3 click-uri (click-urile le da-m dupa ce stabilim linia. Dupa ce ati trasat o linia cu mouse-ul, apasati ENTER

Quote
1.Taiere directa:

Quote
2.Decupare:



www.mihai.ucoz.net
 
Forum RO » Counter-Strike » ...::: Tutoriale :::... » Tutorial Valve hammer editor
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Login form
Site friends
Copyright MyCorp © 2024